söndag, december 10, 2006

Nu är det Jul här i vårt hus!

Helgen började med middag hos Niklas och Hanna. De hade en jättefin julgran i Disneyfilmsklass och med julbord och trevligt sällskap och allt blev stämningen såklart på topp.

Igår spenderade jag hela dagen på stan. Det gör att jag har fruktansvärt ont i min axel. Fattar inte hur väskan alltid kan bli så tung. Till en början höll jag på av bli galen av alla människor. Men jag kom på den fantastiska idén att jag skulle känna en gemenskap med alla som också gick och köpte julklappar. Det kändes inte fullt så hemskt då, men innerst inne hatade jag naturligtvis trängseln.

Tanken med att gå på stan var som sagt att köpa julklappar. Lyckades ganska bra och kan numera pricka av mamma, Daniel, Johan och Mia på listan. Sedan så kommer vi till mig själv. Jag hittade en superb svart klänning jag bara var tvungen att ha. Det dumma var bara att den inte fanns i annat än storlek 40 (har 36-38 annars). Kön till provrummen var milslång så jag köpte den ändå, en sån klänning hittar man inte varje dag! Den var lite reglerbar tackvare ett sidenband i midjan så den satt fint även om en 38 hade varit att föredra! Köpte även ett par skor med sammatsrosetter, ny mascara och nyckelfodral i skinn.

Efter att ha varit på stan en stund kom Nora och vi begav oss till julmarknaden på Gustav Adolfs torg. Det var snarare en vanlig marknad men med alla fina lampor blev det bra med julstämning ändå. Efter marknaden gick vi till kronhusbodarna och avslutade dagen med en kaffe och megastor chokladboll från chokladfrabriken som ligger där. De hade massa mumsigt att välja på, ska dit med lillebror på onsdag igen.

Inga kommentarer: