tisdag, december 26, 2006

Julen är över för denna gång!

Det har minst sagt varit en annorlunda och varm jul! Pappa fick för sig att bada på julafton eftersom det var (hela) sju grader varmt i vattnet. Hela familjen begav sig till Kåsjön och tittade på när pappa tog sitt julbad. Det gick förvånansvärt bra måste jag säga! Han gnällde lite när han var i vattnet och precis när han kom upp, men det gick snabbt över.

Julaftonen firades i övrigt hemma med bara familjen och en nyklädd gran. Jag tycker att det är för sent att klä granen dagen innan julafton, men det är visst tradition i vår familj. Istället vill jag klä granen några dagar innan så att man hinner få lite stämning i huset.

På grund av vårt lilla äventyr till Kåsjön blev det först myskläder som julaftonsoutfit. Sedan blev det lockar i håret och min klänning åkte på! Kanske blir det den även på nyår, men då med någon fin detalj.

Senare på kvällen kom självklart tomten, vi är ju så snälla barn. Igår på juldagen var jag hos Daniel och på god julmiddag. Idag har varit en lugn dag med lite mellandagsrea på Allum. De affärerna som jag vill rea-shoppa i ligger dock inne i Göteborg så jag köpte bara en födelsedagspresent till en kompis.

Jag och lillebror klär granen.

Jag och Johan igen.

Storasyster och lillebror.




Jag i klänning.
(De händer inte varje dag direkt).

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söt klänning =)