torsdag, december 07, 2006

Julstämning

Det är helt klart ett ålderstecken. Mitt vanligaste uttryck har blivit: gud vad tiden går fort. När jag och Malin i min klass åkte förbi Liseberg strax innan de öppnade utbrast jag: Löjligt att de öppnar redan nu, de kan ju vänta till december, eller slutet av november i alla fall. Jag satt där och tänkte att det bara var slutet på oktober. Men Malin påminde mig snällt om att det faktiskt var slutet på november. Jag låg med andra ord en månad efter i tiden.

Antagligen blir det så eftersom jag har så fullt upp hela tiden. Tid för eftertanke är lyx som inte riktigt existerar i mitt liv. Samtidigt tyckte jag att jag började med julklappar så tidigt i år att jag var helt lugn. Men nu har jag insett att det faktiskt bara är17 dagar kvar till jul.

I och med detta har jag fått en stor rädsla att jag inte ska hinna med att få ordentligt med julstämning. Åtgärd? Från och med nu är det julmusik som gäller, i massor. På scemat de närmaste dagarna står ett Lisebergbesök med Johan, julmarknad på Gustav Adolfs torg samt eventuellt kronhuset och fika på Kronhusbodarnas supermysiga café med hög julfaktor.

1 kommentar:

SebbePunk sa...

har i australien forsoker dom fa till julstamning sa gott det gar men det funkar inte riktigt nar det e 25 grader varmt o palmer.