torsdag, december 28, 2006

Håll babblan

Idag skriver Expressen att SJ inför tysta vagnar. De mobilfria platserna är ju inget nytt men nu ska man inte ens få prata med sina medpassagerare.

Att människor inte gillar när folk pratar i mobilen kan jag förstå, men denna nya idé tycker jag dock är en smula befängd. För mig är det redan en självklarhet att man håller en smula låg profil i respekt mot de andra på tåget. Detta kommer endast att leda till att vresiga typer skäller på konduktörerna eftersom de minsann har bokat tysta platser, men nu sitter de på raden bakom och småpratar.

Jag tror säkert att platserna kommer att bli poppis. Allt är bara så komiskt, varför kan folk inte bara använda sitt sunda förnuft och prata lite lägre? Men framför allt; varför måste alla vara så himla känsliga? Det finns faktiskt viktigare saker här i världen att blir upprörd för. Att medpassagerarna sitter och har en trevlig diskussion är ju fruktansvärt. Eh?

1 kommentar:

SebbePunk sa...

jag tror bara de dar tysta platserna kommer funka i borjan av resan. efter ett tag sa kommer nagra, antagligan pensionarar dvs surgubbar o surtanter som vill ha lungn o ro pa resan att somna pga all tysthet och ca 40% snarkar sakert sa da blir det enda inte tyst. detta me tysta platser e ju befangt for att inte saga hogst bessynerligt. och det me basta.