torsdag, september 14, 2006

Spindel, igen

Nu är jag väldigt trött på alla gigantiska spindlar som finns i vårt hus. Jag hade som vana att alltid blogga om dem, men sist var det så hemskt att jag inte orkade.

Jag var ensam hemma, hade precis sminkat mig och går ut ur badrummet. På väggen sitter en jättestor svart spindel. Mascaran rann bort ganska snabbt kan jag säga. Jag ringde pappa i panik som sa att nu måste du döda spindeln annars kommer du inte att våga bo i huset.

Jag visste hela tiden att pappa hade rätt, det var nog det som gjorde mig så rädd. Att jag skulle vara tvungen att gå nära den. Efter många om och men var den död. När jag bröjade andas igen efter en stund insåg jag att jag i min panik faktiskt hade trott att spindeln skulle döda mig. Öh. eller inte trott, men jag hade känt mig så rädd.

Friskt? Nej!

Jag måste erkänna att jag varit lite instabil efter detta. Men tänkt att nu får det vara nog, det kommer inte komma några mer spindlar på ett bra tag. Igår skulle jag gå och lägga mig. Då kröp det en nästan lika stor spindel över golvet. Typiskt också.

Det känns helt sjukt att det kommer så mycket spindlar till just mig. Men det är väl så. Vissa kvinnor drar till sig en hel massa män. Andra, som jag - drar till sig spindlar.

1 kommentar:

SebbePunk sa...

det roligaste var ju när du berättade när du försökte slå till spindeln och då hoppade den ännu närmare en vad den var från början! Jag tänkte på hur det skulle sett ut i värkligheten och då dog jag av skratt!!! stackars lilla söta sofia, till slut blir du som buffy fast du du dödar spindlar me värsta stilen och karate-moves! du sa ju att ditt kall var att spindlar drogs till dig. Men tänk på när du ser en spindel betyder det att du bor i ett friskt hus. spindlarna håller rent från småkryp. när jag ser en spindel blir jag glad över att dom håller rent från alla andra snuskiga insekter.