söndag, september 10, 2006

Låtförstörare Ronan!

Nu blir jag arg! Ronan Keating har gjort en cover på Goo Goo Dolls underbara låt Iris. Jag typ älskar den låten! Delvis för att den är bra med mest för att jag förknippar den med serien Ensamma hemma som gick på tv när jag var liten. Den handlade om syskonen Salinger som blivit föräldralösa och fick ta hand om sina yngre syskon.

Jag gillade Ronan Keating innan. Han är var lite som en gud när han sjunger soundtracket When You Say Nothing At All i filmen Notting Hill.

Men han har liksom inte tillräckligt med ångest i rösten för att kunna sjunga Iris. Han ska hålla sig till sin myspysiga Notting-Hill ballad. Då kan man tänka på en söt och vilsen Hugh Grant. Eller inte.

All day long
I can hear people
Talking out loud
But when you hold me near
You drown out the crowd
Try as they may
They can never define
What's been said
Between your
Heart and mine

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan inte annat än att hålla med. Får rysningar - av obehag när jag hör Ronan Keating sjunga "iris". Jag som älskar Goo Goo Dolls version.