söndag, september 24, 2006

Bokmässan

Idag har jag, mamma och Mia varit på mässan och virrat runt. Jag känner mig alltid helt sjukt vilsen inne på stora mässan - mitt lokalsinne är inte till för sånt.

Det var i alla fall hemskt bra att gå på mässan för jag fick lite kontakter till en eventuell praktikplats efter jul. Jag ville gärna jobba på någon internationell organisation men nästan alla roliga platser finns i Stockholm. Det känns lite trixigt om jag ska jobba varannan helg här hemma, men det kanske skulle kunna lösa sig.

En annan sak som var hemskt rolig var att lyssna när David Lega föreläste om sin nystartade tidning, Unique Generation. Trevlig prick den där David Lega! Cool tidning också.


2 kommentarer:

SebbePunk sa...

behöver du härberge när du e i sthlm o jobbar så har jag en sovalkov i min lägenhet som jag har lite svårt att komma upp i. tänkte att du kan sova där om du vill.

Fialottan sa...

tjo storebror! fan vad schysst isåfall.. man blir ju lite arg när nästan allt roligt finns i sthlm, gbg är ju en hyffsat stor stad ändå menar jag! fast gud vad jag skulle gå vilse i sthlm, blir till att ringa dig varannan kvart och fråga vart jag är nånstans isåfall.. med gråten i halsen :)