söndag, september 24, 2006

Onyttigheter

Det har inte varit en nyttig vecka. Den har innehållt en hel massa av den nya Marabou-chokladen med Daim i. I fredags bakade jag dessutom stora hallonmuffins som jag har ätit en hel del av i helgen.

Igår när det var Kvarteret Skatan (se denna undebrara serie, alla!) kände jag nästan igen mig lite när en av karaktärerna var helt sjukligt chokladberoende. Oooops liksom.

Jag börjar fundera på att inte äta godis på ett tag. Bestämma det helt enkelt, då får man ju inget sötsug. Det är inte sååå svårt egentligen, det har jag gjort ett antal gånger. Jag har bara inte känt för att ha godisuppehåll på sistone, jag tycker att jag har varit värd att käka lite bilar när jag kämpar i skolan.

Sedan så finns det en annan anledning. Kanske den största. Daimchokladen.

Slut med det nu!

3 kommentarer:

SebbePunk sa...

när jag va liten fick jag hela tusen kr om jag inte käka godis på ett år. då tyckte jag att det lät som en sweet deal... och gick me på det. sen gjorde jag det igen några år senare. så 2 år av mitt 22åriga liv har jag inte käkat godis. helt sjukt. det finns ju mycket roliga och goda frukter bla bla! nu e det sent så nu e det perfekt o skriva lite i min blogg. hann inte klart på dan så jag har ett draft att avsluta

SebbePunk sa...

asså, kvarteret skatan e ju bäst! har sätt varje avsnitt! bästa hittils var ju när han livsnjutaren, farsor på stan gubben du vet. när han blir nedputtad för ett stup osså ringer hans mobil. hans tjej ringer, telefonsvaret går på och han bara jag är ute och... lever livet... carpe diem. så ligger han blodig i bakgrunden! hahaha! ring till mig nån gång, jag har spelat in exakt samma mobilsvar som han!

SebbePunk sa...

nu får du skärpa dig fialottan! skriv nått! jag vill veta att du lever!