måndag, september 04, 2006

01.00 Lördag natt

Här följer ett utdrag ur Sebbes blogg. Händelsen utspelar sig på Ebbas ö, natten mellan lördag och söndag.

Sofia kom in för att snacka lite och jag som redan låg i sängen och mös , frågade om inte hon kunde stänga en dör som stog öppen till ett "rum". Jag frågade sen om hon kunde kolla vad som var i "rummet" och hon stack in huvudet genom dörspringan och tog en titt på "rummet":

-äh, det e bara ett svart rum sa hon, jag blev lite små rädd för (rulle)micke hade skrämt upp mig lite innan med o säga att det spökade och två av lansarna som satt på väggen var borta...

Sen kommer rasmus in och öppnar dörren till "rummet" och ställer sig på tröskeln och säger:

- Rymden asså, det måsste finnas fler nördar som oss där ute, kolla lixom det e ju skitmånga prickar.

frågan som väcks nu e ju hur suddigt sofia egentligen ser efter några cider. "rummet" var inget rum utan det var utomhus. dörren som stod på glänt var en ytterdörr.

Jag var nog lite trött.

Inga kommentarer: