lördag, september 30, 2006

Kvarteret Skatan

Ikväll är det Kvarterat Skatan på tv. Det kan man kalla lördagsunderhållning.

Varför?
1. Jag och Nora låser in oss i ett medierum och tittar på gamla avsnitt. Under lektionstid.
2. Sebastian har spelat in ett exakt likadant mobilsvar som en av karaktärerna. Som han avslutar med Carpe Diem.
3. Jag har bloggat om denna serie tidigare. Eftersom Carita (en rollfigur) hade namnsdag.
4. Jag och Nora tyckte att det var så mysigt att titta på Kvarteret Skatan i skolan att vi gjorde upp en plan. Vi ska komma tidigare till skolan någon dag (På Noras hemdator kan man inte titta på avsnitten som ligger på hemsidan). Vi tänkte dessutom ta med popcorn och ett par filtar.
5. Jag jublar över att Per-Arne och Carita ikväll ska göra comeback i serien.
6. Jag tycker att hallihallå är ett trevligt sätt att hejja på. Med skånsk brytning såklart.

2 kommentarer:

SebbePunk sa...

Jag missa lördagens avsnitt, tror jag va mitt uppe i en fin liten bakåt kullerbytta i en trapp på golden hits då. Får stanna uppe tills 23.20 eller när nu reprisen gick. Ska bli kul o se Per Arne o Carita ikväll!!! Tänk om din lärare får syn på din blogg o läser att ni sitter i ett mediarum och skrattar när de andra läser om gustav vasa, då blir det bara VG+ i historia Sofia! det går ju inte!

Anonym sa...

ja, alltså mer Skatan till folket!! Och verkligen mer ulf, skönare person får man baskemig leta efter....