onsdag, juni 21, 2006

Sverige - England


Jag var på Liseberg igår och såg Sverige - England matchen med Daniel & Friends. Sjukt bra stämning även denna gång! Det är ganska komiskt när man börjar tänka på hur olika alla människor är.

En jättetrevlig dam började prata med mig vid bussen, sen snackade vi om allt mellan himmel och jord på väg in till stan. Vi hade jättekul och hon var riktigt väninna-material trots att hon var lika gammal som min mamma!

Hennes motsats var en gubbe som satt nära oss under fotbollen. Han kallade alla andra som tittade för idioter, även spelarna. Och att det var en kvinna som kommenterade matchen i halvtid var beklämmande. Varför sitter inte han hemma i sin ensamhet och tittar på fotbollen om han är så hatisk mot alla? (Det var mest jag som hörde hans kommentarer efetrsom jag satt så nära, men ändå!) - Störande!

Idag sov jag för länge. Svår balansgång det där. Jag är en sån jobbig typ som HATAR att sova bort hela dagen. Men å andra sidan så är jag ingen morgonmänniska heller. Jobbigt.

Är ganska rastlös, det är trist att solen inte skiner! Jag börjar inse nu vad tråkigt det är att det inte blev några RBU-läger denna sommaren. Förra sommaren började jag jobba där precis efter midsommar.

Inga kommentarer: