onsdag, juni 28, 2006

Hata, hata, hata!!!!!!

Nu har det hänt igen. Jag hatar det, blir ledsen, mår dåligt. Argh!

Skitlöjligt tycker vissa (många), men jag kan verkligen inte hjälpa det. Jag har världens spindelfobi. Hur jag än försöker, hur gärna jag än vill bli av med den så känns det hopplöst.

Imorse när jag skulle öppna luckan under diskbänken var det en äcklig spindel där. Jag blev jätterädd (typiskt!!), drämde igen luckan fort som attan och backade några steg.

Eftersom jag var ensam hemma kunde jag inte direkt skrika på hjälp. Så där stod jag, några meter från köksluckan och kände paniken komma. Ta det lugnt Sofia. Andas. Försökte jag säga till mig själv. Men ändå, trots att jag verkligen försökte behålla lugnet tog jag mig för bröstet och kände hur pulsen skenade (!!!).

Lugnade ner mig efter ett tag. Men nu är det en jättestor spindel i köksskåpet. Fy vad jobbigt!

2 kommentarer:

Dubbel A sa...

Du är inte ensam. Jag skulle tända två lampor och upptäckte då att precis under knappen satt en stor spindel. Usch.

Fialottan sa...

Gah, stackars dig! Jag får rysningar bara av att läsa det... :/