måndag, juni 26, 2006

Ja jösses, vad ska det bli av mig?

Jag såg att jag hade fått mitt betyg när jag kom hem. Lite pirrigt var det eftersom jag inte visste vad jag hade fått i Naturkunskap B, men det blev MVG, yeeeeeeeeeees!

Jag räknade ut mitt snitt, i dagsläget har jag 18.55. Om jag tentar upp Matematik B till VG så får jag 18.71. Vad treans betyg blir vet jag ju inte än (det blir garanterat sämre) men fastighetsmäklarprogrammet lär jag komma in på. Sjukgymnast skulle nog också funka, fast där har Göteborg högst poäng (hela 18.90). Fast allt detta är ju i runda slängar, så länge intagningspoängen inte förändras drastiskt- vilket de ju gör ibland.

Sen kan man alltid drömma. jag skulle säkert komma in, men sedan då? Nej, det är ingen baggis. Tvärtom. Fast man ska ju göra det man drömmer om. Då får man vara redo att kämpa också, fast det det förutsätter att man är rätt säker!

Well vi får se! Vill gärna plugga utomlands också, fast det kan bli svårt. Ska i alla fall ta Certificate in Advanced English till våren, så blir det nog enklare. Funderar även på Rättskunskap istället för Småföretagande eller vad det var för konstigt jag funderade på innan sommaren.


Jag är inte riktigt lika pluggis som jag låter. Bara nästan. Blev bara så fundersam när jag fick betygen. Nu ska jag plugga körkortsteori. Eller ja, jag borde.

Inga kommentarer: