måndag, juli 03, 2006

Sol och salta bad!

Oh yeah. Nu är det värmebölja, yeees! wonderful! Nu klan man lyssna på Gyllende Tider och alla andra sommarhits och komma i stämning på allvar.

Tillbringade hela gårdagen i Falkenberg på Skrea Strand, sagolikt härligt. Sverige är verkligen helt underbart sålänge solen vill skina - den är ju lite trotsig ibland. Jag bara älskar att ligga på en sandstrand och greja med fötterna i sanden.


Var på bio med Daniel, hans vän Birger med sin trevliga flickvän Camilla och såg V for Vendetta i fredags. En ruskigt intressant film måste jag säga. Helt klart en av årets bästa!

Jag och Daniel funderade en del på vad den finurliga raden People should not be afraid of their goverments, Goverments should be afraid of their people, kallas. Jag var ganska övertygad om att det var en Kiasm, men var även inne på en Antites.

Nu är det i själva verket så att Kiasmen är en variant av Antitesen. Så det är alltså en Kiasm - en korsställning där två tankeled spegelvänds. En liten utsvävning. Något nördig sådan. Men jag har blivit en riktigt sucker för stilistik.

Inga kommentarer: