torsdag, juli 20, 2006

Jag läser Aftonbladet och Expressen varje dag. Läser också GP, SvD och DN. Lite Dagens Industri händer det med, i duktiga stunder.

Saken är den att de dagar som jag är lite stressad eller trött så faller ett antal tidningar bort. Vilka kvarstår? Jo Aftonbladet och Expressen. Varför? De är roliga, Här snackar vi skvaller och lättsmälta saker. Samtidigt gör de mig förbannad.

Jag gillar verkligen inte journalistiken. Den är äcklig. Fullt med bilder finns det, på stackars våldsoffer. Och man får ständigt en känsla av att de aldrig hört talas om de pressetiska reglerna. Det varvas artiklar som handlar om mord på små barn med listor på hur mycket Victoria Beckham handlar kläder för.

Varför läser jag allt detta vidriga då? Jo ibland kan man få sig ett riktigt gott skratt. Häromdagen läste jag Kateringa Janouchs sexspalt och trodde att jag skulle tappa hakan. Men enligt henne är ju allt normalt. Jag pratar om denna insändare handlar om ett par som gillar att leka med blöjor i sängen. Yuck!

Men visst är det lite kul? Äckligt, konstigt och lustigt.

Inga kommentarer: