onsdag, juli 26, 2006

Black Hawk Down

Häromdagen tittade jag på filmen Black Hawk Down, har sett den en gång tidigare. På en buss, på väg hem från fjällen någon gång på högstadiet.

När jag började se filmen under lite med civiliserade former (hemma i soffan) slogs jag över hur många snygga skådespelare det var med. Alla är inte jättesnygga med mina mått mätt, men vi snackar i vissa fall forna förälskelser.

Topp 5.

1. Josh Hartnett är manlig, ung, mogen och snygg på samma gång. han spelade visserligen huvudrollen i den totalt värdelösa filmen 40 days, 40 nights men efter jag såg honom i Pearl Harbour så ändrade jag åsikt.

2. Ioan Gruffudd - förälskelsen. Var helt galen i honom när jag var 13-14 år. Han var min hjälte. Såg honom första gången i Warriors där han spelade FN-soldat. Sedan började jag titta på Hornblower och senare; Forsytesagan endast av en viss anledning.

3. Nikolaj Coster- Waldau är tennisspelare i mina ögon, eftersom han spelar tysken Dieter Prohl i Wimbledon. Me like!

4. Eric Bana, han var spelade prins Hector i Troja. Men jag gillar honom framför allt för att han spelade huvudrollen i München - filmen jag och min prins såg på vår första dejt.

5. Orlando Bloom, är inget jättefan, även om andra avgudar honom. Jag tyckte inte att han var något alls i jämförelse med Aragorni sagan om Ringen. I Troja spleade han Prins Paris mot Eric Bana, och han stod sig inte riktigt i konkurrensen där heller. Han är lite tvålfager som mamma brukar säga.

Inga kommentarer: