måndag, juni 04, 2007

Balen





Det känns lite knäppt att balen är över nu. Vi som sett fram emot den sååå mycket och så tog den slut sååå fort!

Dagen började hos frisören i Lerum. Jag satt två-tre timmar vilket det verkligen var värt. Det var såklart lockarna som tog tid men jag är verkligen glad att jag valde en lockig frisyr. Först hade jag dessutom tänkt att ha allt hår uppsatt men som väl var ledde Anita mig på rätt tankar! All creds åt henne. Det hade blivit för baraxlat och stramt till klänningen. Hon föreslog dessutom tunna sidenband i håret och det var jag i princip ensam om! Ska hitta en bild på håret!

Efter att håret var fixat kändes det som att jag knappt hann hem och vända förrän det var dags att gå igen. Med tanke på det fina vädret åkte vi ut till Nääs slott och tog lite kort. Ett par av dem blev faktiskt riktigt bra, trots min fruktansvärda skoskav och pappa fotografs eländiga förkylning.

Därefter var det samling vid skolan. Det var hur roligt som helst att se alla så uppklädda och jag la märke till människor som jag aldrig tänkt på tidigare. Det var verkligen variation på klänningarna! När vi var klara på skolan åkte vi till Götaplatsen där fotografering väntade. Marschen till Valand därifrån blev pampig värre med tanke på att Göta Lejon gick i täten.

Själva balen började ganska dåligt eftersom man fick en väldigt stor och kladdig stämpel på handleden med texten porto betalt. Oerhört dåligt. Texten kan jag stå ut med, men inte det faktum att den mörkblå stämpeln var farligt nära att kleta av sig på min ljusa kuvertväska. Jag och Malin kunde konstera att vakterna var bredaxlade och i vissa fall fräscha, men mycket till hjärna fanns det knappast under backslicket.

Välkomstdrinken hävdes ganska snabbt av de flesta eftersom det var så fruktansvärt varmt, både utomhus och inne. Men bortser man från det var kvällen helt fabulous. Maten var fantastisk, alla var glada och stämningen var på topp.

Inga kommentarer: