fredag, april 13, 2007

Studenklänning - beslutsångest

Igår var jag i stan tillsammans med min mamma för att leta efter en klänning till studenten. Till min stora lycka och förvåning hittade jag två som satt bra(!). Men där kommer nästa problem, vilken ska jag välja? Den ena är champagnefärgad och den andra är vit i linnetyg. Ska jag ha vitt, det är ju finast till mössan? Men å andra sidan är den andra lite festligare. Svårt! Hur festligt klädd ska man vara, borde det vara vitt eller är det fritt?

En ensam kväll, Daniel har spex-spelning. Typiskt, typiskt. Ska nog spela lite Sims tror jag bestämt. Borde egentligen plugga men jag är alldeles för trött för att få gjort något vettigt. Dessutom är det fredag kväll - det är ursäkt nog. Ska skriva ett tal imorgon, det var ett tagsen sist.

3 kommentarer:

SebbePunk sa...

ta den vita o gör killarna en förtjänst för om det börjar regna... i will say no more. kan säga att jag hoppades inte precis på solsken när jag hade utspring. jag ville se en student med ett ofrivilligt "wet t-shirt tema" men så blev inte fallet tyvär. oj, nu kommer du nog ta den champagne färgade istället... skit.

annen sa...

Själv hade jag vit kostym med blått linne på studenten. Vanligast är ju att ha vitt på sig men champagnefärg funkar det med, men jag personligen skulle valt vitt eftersom det är så förknippat med just studenten.

Fialottan sa...

Haha Sebbe: Har aldrig haft en tanke på det, men något säger mig att du inte är den enda killen som hoppats på regnis student! Jag vill ha sol! :)
Annen: Tack för ditt råd! Jag tog den vita, känns mest student och är finast till mössan!