måndag, januari 29, 2007

Tv - tips!

Jag får inte glömma att påminna om att Saltön börjar ikväll. Denna serie passar in på många av mina flitigt använda favorituttryck som; bedårande, rar, fabulös.

Jag tittade på denna serie förra säsongen och tyckte att den var så himla gullig. Jag har dock svårt att reda ut varför jag tycker att serien är så charmig. Kanske är det för att den speglar en vardag som ligger långt ifrån min egen. Kanske är det en plats jag vill bo på. Eller är det tvärtom? Jag vill absolut inte bo där och jag vill inte alls se ut som Ulla Skoog i för stark läppstift - jag kanske rent av känner mig mycket bättre än alla små söta öbor. Well, jag vet inte. Jag vet bara att jag måste titta, gärna tillsammans med en kopp jordgubbste.

Carin Mannheimers älskade tv-dramatisering av Viveca Lärns böcker om Saltön nådde rekordpublik när de fem första avsnitten visades i SVT 2004. Som mest satt i det närmaste 2,7 miljoner svenskar bänkade framför tv-apparaterna när Tomas von Brömssen, Ulla Skoog, Anki Larsson, Per Myrberg och de andra skådespelarna lotsade oss i skärgårdslivet i Bohuslän under några intensiva sommarmånader.

SVT 1 klockan 20.00. Enjoy!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har missat Saltön helt tyvärr.
Fin blogg förresten.
Ha det gott

annen sa...

Tycker Saltön är en mysig serie! Bra skådisar och mysfaktorn är bara allmänt hög. En trevlig sere kort och gott.