söndag, januari 14, 2007

Kärleksfilmer - Me like


Jag sitter och lyssnar på lite ljuva kärlekslåtar. Främst sådana som är med i kärleksfilmer. Ser man inte på filmerna får man nöja sig med ett par låtar på spelningslistan. Där ligger bland annat Stop - Jamelia, Super Duper Love - Joss Stone, Songbird - Eva Cassidy, All You Need is Love - Lynden David Hall. Alla är de underbara, den sistnämda är lite speciell för man kan höra den i bröllopsscenen i Love Actually - så vackert lyckligt.

Min lista över bästa kärleksfilmerna:

1. Bridget Jones Dagbok. Hon är min ängel, min idol. Bridget rockar så jäkla hårt.
2. Love Actually. Tyckte den var lite komplicerad först (parallellhandlignar hit och dit), men sedan blir den helt fab.
3. Notting Hill. Söt som socker.
4. Fyra Bröllop och en begravning. Jag är bröllopsfantast.
5. På spaning med Bridget Jones. Sötnosen gör värsta tabbarna all the time. Men hon ler ändå. För det mesta i alla fall.


Hugh Grant är med i alla dessa filmer, det är lite lustigt. Jag tycker varken att han är snygg eller sexig, men han ÄR liksom kärleksfilm.

Bild från critic.de.

1 kommentar:

Anonym sa...

mohaha, det kan man verkligen säga att han är.. Gillar dock hans dialekt.. den är söt :)