torsdag, januari 18, 2007

Klarade teoriprovet!

Idag var det dags. På förmiddagen begav jag mig till vägverket i Mölndal för att skriva teoriprovet. Jag gick dit med inställningen att jag skulle se upplägget och inte bli besviken om jag inte klarade det. Istället skulle det vara en stor hjälp att ha sett hur det såg ut. Alla hade ju varnat för vilka kuggfrågor det var.

När jag kom in i väntsalen var stämningen väldigt tryckt. Man skulle kunna tro att det var väntrummet gynekologen och samtliga av patienterna redan var medvetna om att de hade en könssjukdom. Men så var alltså inte fallet. Ändå tycktes det vara viktigt för många att ha blicket strängd fastborrad framåt. Detta gjorde naturligtvis att även jag, med mina låga förväntningar blev rätt nervös.

Hur som helst. Jag genomförde provet. Det var många klurigheter, men det gick vägen med 55 poäng. Det känns grymt skönt! Mitt dåliga självförtroende inför provet berodde på att jag inte pluggat så mycket i boken. Jag har dock pluggat sporadiskt i dataprogrammet Bonniers Trafikskola under en tid. Detta kan jag varmt rekommendera!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men grattis får man väl säga då?! Grattis.

Fialottan sa...

Tack :)

Anonym sa...

detta var skönt att läsa :) jag skriver mitt imorgon! är grymt nervös, usch...

användarnamn: ullis
lösenord: ullis