torsdag, januari 11, 2007

Pengar hit och pengar dit

Idag har jag handlat - lite för mycket. Jag är inte det som är slösaktig, tvärtom. Jag lever inte heller så snålt som jag skulle kunna göra, men någonstans i allt pluggande och slit så inbillar man sig nog att man är värd lite nöjen och shopping.

Idag var jag i stan för att gå på stadsmuséet. Efteråt tänkte jag att jag skulle kika runt lite innan jag åkte hem. Så blev det också. Den lilla del av hjärnan som älskar skor kände sig väldigt nöjd för ett ögonblick. Sedan kom jag på att detta går bara inte. Jag har ju valt att inte jobba nu, både med tanke på hösens luftvägsproblem, men framför allt studier.

Denna vår hägrar bland annat en Parisresa (min syster ska plugga där). I början på sommaren ska jag och Daniel åka till solen. Jag vill Grekland eller Italien. Vart vet jag dock inte? Grekland har ju massor med öar att välja på!

En sak som jag däremot vet är - jag måste nog börja spara. Nu.

Inga kommentarer: