måndag, januari 02, 2006

Nytt år --> nya planer

2006, det klingar rätt bra. Härligt med nytt år, nya visioner poppar upp som på beställning och jag inser ganska snabbt att jag inte kommer hinna (ha råd) med allt jag vill göra. Paris, Stryn, Gotland, Tennisveckan i Båstad ligger där och verkar hemskt lockande.

Nyårsafton då, det var trevligt. Men. Jag glömde nyårslöften, damn! (OBS Det hade inget med alkoholintaget att göra)

Åkte skidor, för första gången inte bara för i år utan för hela vintern. Det var sådär sagolikt fint, solen sken, snön glimmade, och slimmade grabbar låg i hårdträning inför Vasaloppet. Kan det blir bättre? Jo, jag kände mig inte på topp vilket var väntat eftersom jag inte tränat så bra (haft en dålig försäsong för att låta lite wannabe) Och det är ju just i lägen som detta, när förhållandena är perfekta, föret är kanon och vallningen känns bra. Det är ju då man önskar att man var bättre tränar. Men ska sanningen fram så hade jag glömt hur härligt det var med skidor. Stackars jag åkte ju skidor bara en gång förra vintern, så det kan ju inte jag hjälpa...

Bortsett från resplanerna så finns det lite andra planer också. Det finns jobbplaner, pluggplaner (skola, släng dig i väggen), träningsplaner (ska ta mig tid) och hemliga planer.

Inga kommentarer: