torsdag, januari 05, 2006

Gått för långt #2

Konsekvenserna då

Jag får allt som oftast höra att jag pratar med för svåra ord (vilket jag tycker är lögn) Vissa kanske frågar vadå, vad menas med det, vilket är en sak. Men när personer som ingår i umgängeskretsen säger att jag ska börja svära mer och krydda med många könsord, då är det en annan femma.

Till dagens episod.

Föreställ dig följade: Jag går in i mitt rum, med ett vinglas i ena handen och Norah Jones Come Away with me börjar strömma ur högtalarna. Med andra handen rättar jag till kuddarna iklädda de nya kuddfodralen jag köpte igår, och drar en nöjd suck. Fy satan vad fult vuxet det kändes.

Vad är då felet med att vara vuxen? Inget alls faktiskt, saken i sig är jäkligt trevlig. Jag beter mig ju tydligen så fjantigt vuxet. Men betänk då:

Jag är inte myndig. (Vilket innebär en hel massa saker som jag inte får göra)
Jag får inte gifta mig än. (Taskig lag för oss bröllopsfanatiska)
Jag får inte adoptera några bebisar. (skulle nog bli upprörda miner om jag skaffade egna också)
Jag får inte köra bil. (Tääänk en härlig cab)
Jag kan inte ens inhandla mitt jäkla vuxenvin själv. (Detta är det mest befängda, allt det ovanstående får jag göra inom några månader, men inte köpa vinet)

Kort sagt så befinner jag i ett ingenmansland, jag är inte barn längre (tack och lov!), men jag får inte heller leva det goda livet. Och jag kanske råkar gilla ord som kurant och miserabel. Så det så.

Summan av allt detta? Jo, jag får väl göra så att jag börjar snusa och har vilt sex med främmande personer i baksätet på deras bilar. Och istället för att planera ekenomin för att få den att räcka till allt nästa sommar så ska jag lägga allt jag har på gräs. Och sen ska jag och mina hippiekompisar lyssna på King of the Bongo när vi röker hash.

Det är väl sånt man gör i denna kritiska ålder?

Inga kommentarer: