fredag, januari 06, 2006

Män i tights - I like

Det har länge varit vida känt att jag dras mest till de skidåkarna som har tights på sina vältrimmade ben. Fjolligt kan tyckas (av de som inte vet bättre). Men faktum är att det är en fröjd att se hur vältrimmade killar runt 25 kommer i en jäkla fart och man riktigt kan se hur musklerna jobbar under dräkten. Och inte nog med det. Racingdräkten understryker verkligen att man menar allvar.

Och idag, var det just män i tights som förgyllde min skidtur. Jag stakar mig runt med min ganska dåliga teknik, och då dyker fem vältrimmade killar som såg ut att komma från IK Stern upp. Flertalet av dessa var klädda i tights. Dessutom var det någon av dem som hade både tights och en tight jacka från Björn Dählie. De hade alltså inte bara tights utan använde kläder från Björn Dählie också, enligt mig tyder det på en stor medvetenhet som skidåkare. Det märket har så snygga kläder att det till och med känns befogat att använda sig av de icke-tajta modellerna.

I vanliga fall brukar det mest vara motionärer i någon form av anorak modell större, eller den typiska motionsoverallen från Craft eller Newline på golfbanan. Med idag var det alltså annorlunda. (Det ska här tilläggas att det finns ett antal märken som har väldigt snygga lite mer åtsittande kläder för träning. Att åka i vanliga tävlingstights är därför inget måste för att se rätt ut. )

En som gör sig verkligen bra i tights är Tobias Angerer, kan ju bero på att han åker bra också. Hur som helst han lär bli rätt het i OS, det känns som att det är dags nu. Han ser bra ut i andra kläder också för övrigt.

Jössen vilken utläggning det blev, låter nästan som vissa andra, fast skidmode då.

Inga kommentarer: