söndag, maj 07, 2006

JAAAAAAA!



Det ganska uppenbart. Vintern är slut. Hur fort gick inte det? Snödrivorna som låg i skogen har bytts ut. Nu är det ett helt hav av vitsippor istället.

Har öppet fönster och andas inget annat än djupa andetag. Gissa varför? Det luktar nyklippt gräs - det luktar sommar. Grönare blir det också, för varje dag som går. Vad är härligare än att höra löven när det blåser i träden? Och med Sol, Vind och Vatten som strömmar ur högtalarna.

Igår var jag och Daniel vid Kåsjön. Vattnet kändes inte så överdrivet kallt men jag badade inte (jag vet, fegt och dumt). Men ändå! Ligga och sola vid sjön. Underbart.

Jag är nog lite odräglig. Känner mig lite fanatisk. Jag blir inte arg när bussen kör ifrån mig. Jag orkar inte slösa tiden på att bli arg nu när det är så härligt ute. Jag orkar inte bry mig om allt jobbigt. Jag har viktigare saker för mig. Som att sola.

Inga kommentarer: