fredag, mars 14, 2008

Tuffa mormor

Igår kom min mormor på besök och ska spendera helgen i Göteborg. Det finns flera saker som är bra med min mormor.

Hon är sådär mormor klok. Hon är över 80 år gammal och då snackar vi inte vilka 80 år som helst. Dels har hon tagit hand om barn och barnbarn på ett bra sätt, men det gör ju många mormödrar. Min mormor är så tuff också. Modig. Hon har rest över hela världen och tar fortfarande en tur till Kina då och (mellan turerna till Egypten och Spanien).

Men hon har inte bara en fin insida. Hon klär sig sjukt snyggt också. Idag har hon en skitsnygg tröja med stora knappar på. Det var ingen knäpptröja utan knapparna sitter bara där som en snygg detalj. Jag föll för den direkt och ville köpa en likadan.

- Åhh, vad fin, vart har du köpt den?
- Tycker du det? Ja, den köpte jag under mitt senaste besök i Shanhai.

Respekt. Jag ska bli som mormor när jag bli stor.

Inga kommentarer: