onsdag, juli 18, 2007

Dåligt väder = shopping

Att folk konsumerar mer när det är dåligt väder är knappast något nytt. Mamma tjatar om det hela tiden.

Hur som helst har jag kommit fram till att detta gäller även mig. De två-tre senaste veckorna har jag bland annat köpt detta:

- Två par jeans.
- Fyra linnen.
- Två skärp.
- Två skjortor.
- En skjortklänning.
- Två par skor.
- En lång varm kofta.
- En rosa tunnstickat övertröja.
- Massa nya underkläder.

Jag tycker dock att jag fyndat en del. En hel del har varit på rea, jeansen köpte jag på Lager 157 och skärpen köpte jag på självaste Ullared. Det var en ganska rolig historia. De är båda av märket Saddler som jag brukar köpa på bland annat MQ. Nöjd betalar jag 29 spänn för det ena och konstaterar dagen efter att exakt samma skärp kostar 300 på MQ. Smart shopping - ibland äger Gekås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför har jag aldrig tur när jag är på Lager? Hittar aldrig något... Iaf inte när jag har pengar... :P

Fialottan sa...

Kan hålla med om att det varierar en del, hade tur denna gången :)