måndag, mars 12, 2007

Lustig syn

Alldeles nyss skulle jag gå ut och hämta posten. Hur ska detta gå? frågade jag mig när jag tog på mig skorna. Detta på grund av att jag hade träningsvärk i både ben och rygg från gårdagens ridtur. Men ännu värre var att jag hade på mig mina mysbyxor. Och här snckar vi inte vanliga svarta eller marinblå joggingbyxor, no no. Här snackar vi starkt korallfärgade fleeceaktiga byxor i storlek L - de hänger rätt bra.

Jag fick dessa byxor av mamma i julklapp ihop med matchande tröja, och faktum är att de är ganska fina i rätt miljö (typ hemmakväll). Men ute på gatan är de förskräckliga. Men när jag väl stod där med skor och min helvetiska träningsvärk orkade jag inte bry mig. Med stela ben gick jag i slow motion till brevlådan - hoppas ingen såg mig.

Inga kommentarer: