söndag, oktober 08, 2006

TWAR

Jag var hos läkaren idag. Igen. Såhär kan jag bara inte ha det, insåg jag.

Jag har nu under fyra veckor varit precis hur trött som helst och somnat så fort jag kommit hem från skolan. Om jag nu orkat gå dit. Dessutom har jag hostat, haft ont i huvudet och varit allmänt sjuk.

Jag var lagom uppgiven och tänkte att det inte är någon idé att gå dit. Det är alltid något virus och så säger de att jag måste gå hem och vila. Idag var det dock annorlunda. Läkaren gjorde en hel massa tester och konstaterade att något var ganska fel när han lyssnade på lungorna. Efter testerna säger han att han tror att jag har TWAR. Gaah. Är inte det typ farligt? Jag kunde se alla löpsedlar som kom upp när Mathias Fredriksson fick Twar, framför mig.

Nu har jag i alla fall fått antibiotika och Bricanyl. Nu jäklar ska här vilas järnet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ush. Har själv haft twar. Hade inte så ont av själva twaren utan av de hjärtmuskelinflamationerna jag fick som följd av den.

Stora delar av min gymnasietid och min indrottsatsning fick en rejäl smäll. Men efter ett sågott som obefintligt idrottande blev jag frisk. Så det är bara att vila och ta det lungt...

Krya på dig!

/A

Fialottan sa...

Tack så mycket!

Det låter inge vidare med hjärtmuskelinflammationerna. Får hoppas man slipper sånt, det är tydligen ovanligt att det går på hjärtat även om det alltid finns en risk..