fredag, februari 02, 2007

Vårdcentralen.

Var där i eftermiddags. Jag har känt mig krasslig i några dagar vilket har gjort att mina problem med andningen blivit värre. Förra veckan kom de fram till att jag hade astma, och ofta blir problemen värre när man är sjuk.

Jag gick dit och fick Ventolin eftersom jag ville ha det istället för Bricanyl. Dessutom skrev hon ut pencillin. Inga tester, ingenting. Jag känner mig lite bättre idag, så en sida av mig vill verkligen inte knapra de där tabletterna för det känns otryggt när de bara skriver ut sådär hux flux. En annan sida säger att jag faktiskt inte mår bra och att läkaren i fråga faktiskt gått på läkarlinjen. Hon borde veta vad hon gör - därför kan jag i lugn och ro äta min medicin. Åh, var det är irriterande att vara sjuk.

Inga kommentarer: