tisdag, april 11, 2006

Citat

Ni vet citat kan vara oerhört roliga. Inom retoriken är det vida känt att om man sätter in ett citat på rätt ställe, kan det få en himla genomslagskraft. Det är en retorisk "figur" utan dess like!

Likaväl kan ett citat vara väldigt roligt när man ser tillbaka på händelser. Citatet är dessutom en finurlig grej som kan avslöja lite av varje om en persons tankar.

Här kommer dagens citat, sagt av allas vår vän Anders:

Jo det är bara mitt fel, funderar på att börja syssla med självdyrkan
sätta upp en staty på mig själv med utsträckta armar där jag kan gå o lägga mig i min egen famn.


Detta var dock ett citat av den gonomtänkta sorten, alltså ingen lustig "groda". Kanske är den här statyn något som Anders gått och tänkt på en längre tid.

Hur som helst. Genomtänkt eller inte, räkna med att det kan bli en följetong, för den här Anders säger sig syssla mycket med pussel också.

Inga kommentarer: